Nu-i place să copieze
modele căci, consideră că, dacă toată lumea ar fi copiat, am fi
avut câte o singură icoană pentru fiecare sfânt. Consideră că
este important ca iconarul să-și pună mintea la contribuție și
să se raporteze la contemporaneitate, căci fiecare epocă își
reflectă gândirea. Deopotrivă valoroși, Rubliov și Panselin, au
ilustrat diferit epocile lor.
Dacă în anii 90 era un
haos din cauza accesului necernut la informațiile vizuale, astăzi
accesul mai lesnicios, prin călătorii și internet, face mai
dificilă filtrarea, însă crede că în acești ani, iconografia
contemporană se așează treptat pe făgaș.
De la maestrul său a
aflat că pe sfinți tebuie să-i faci frumoși că te vezi cu ei pe
lumea cealaltă. Crede că diferența dintre un pictor mediocru și
un pictor bun o face studiul desenului, al culorii al compoziției
etc. însă diferența între un pictor bun și unul foarte bun o
face cultura. Spune că doar cu pregătire academică, fără o
trăire liturgică, icoana nu iese, așa cum nici dacă doar te rogi,
fără să pui mâna pe pensulă, nu vei reuși să faci o icoană
valabilă și funcțională.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu